למרות הביקורת: אושר מינוי יו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים

אליהו גרין No Comments on למרות הביקורת: אושר מינוי יו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים

ראש הממשלה החליפי בנט סרב לבקשת שרת הפנים להטיל ווטו, וממשלת המעבר אישרה את מינוי השופט בדימוס מני מזוז – בעל עמדות שמאל מובהקות ליו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים, ל-8 שנים

השופט מני מזוז צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הממשלה אישרה כעת את מינויו של שופט ביהמ"ש העליון (בדימוס) מני מזוז, ליו"ר הוועדה המייעצת לעניין מינויים ותפקידים בכירים, לתקופת כהונה אחת שאורכה 8 שנים.

במפלגת הציונות הדתית תקפו: "מינוי מני מזוז ליו"ר הועדה למינוי בכירים ל-8 שנים הוא באחריותה של איילת שקד. היא אולי התנגדה בכאילו, אבל בפועל לא עשתה שום דבר אמיתי כדי למנוע את זה ועדיין נשארת בממשלה הרעה הזו. זה לא ימין וזה לא אמין".

מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו, הגיב לאישור המינוי: "מינוי המתקבל באופן בלתי מוסרי, של שופט פוסט ציוני המתנגד להריסת בתי מחבלים, להיות אחראי על מינויים ותפקידים בכירים היא ביזיון שאין כדוגמתו ופגיעה אנושה בחזון הציוני השואף לכונן בישראל חברת מופת ולא חברה מושחתת ואליטיסטית. נפתלי בנט, איילת שקד, מתן כהנא, אביר קרא, יועז הנדל, גדעון סער – תתביישו. עם ישראל יזכור זאת היטב".

מוקדם יותר היום (ראשון), פנתה שרת הפנים איילת שקד לראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט בבקשה שיפעיל את זכות הווטו שלו בממשלה לביטול מינויו של מזוז ליו"ר הוועדה, אך בנט סרב. "על אף הצורך בוועדה זו לצורך מינוי הרמטכ"ל, יש למנות יושב ראש המוסכם על כלל חברי הגוש. ישנם שופטי עליון נוספים שמינויים לא יעורר כל התנגדות בקרב החברי הממשלה ובקרב הציבור הרחב", כתבה שקד.

לדבריה "הגעה להסכמה רחבה הינה חשובה ביותר לאורך כל תקופת פעילות הממשלה ועל אחת כמה וכמה בתקופת בחירות. לאור כל האמור, אבקש כי תורה להוריד את נושא זה מסדר היום".

בהמשך נימק בנט את סירובו להטיל וטו על המינוי ואמר כי "מדינת ישראל נמצאת במצב ביטחוני רגיש, וזה חוסר אחריות לא למנות רמטכ"ל בתקופה ביטחונית שכזאת. זאת לצד סבב בחירות שאליו אנו נכנסים, ולא יודעים כמה זמן זה יימשך. חייבים להניח את צרכי הביטחון מעל לפוליטיקה", כך בנט.

"הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה", הוקמה מכוח החלטת ממשלה בשנת 1999 ובוחנת את כשרותם והתאמתם לתפקיד של שבעה בכירים במיוחד בשירות המדינה טרם מינויים הסופי. לפי ההחלטה הרשמית תפקידה של הוועדה הוא "להבטיח את טוהר המידות במינויים הבכירים, ולבחון שמא דבקו פגם או דופי כלשהם במינויים המוצעים".

בראש הוועדה עומד לרוב שופט בכיר בדימוס וחברים בה גם נציב שירות המדינה ושני נציגי ציבור. כיום עומד בראש הוועדה שופט העליון בדימוס וחברים גם נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, משה טרי ופרופ' טליה איינהורן.

שבעת התפקידים שהמועמדים להם נבדקים על ידי הוועדה: הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, ראש המוסד, ראש השב"כ, נציב בתי הסוהר, נגיד בנק ישראל והמשנה לנגיד בנק ישראל.



0 תגובות